7 σχόλια

Μετάβαση στη φόρμα σχολίων

  1. ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΜΙΣΘΩΤΩΝ ΤΕΧΝΙΚΩΝ – ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

    ΚΑΛΟΥΜΕ ΚΑΘΕ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΘΕΣΗ ΝΑ ΚΑΛΥΨΕΙ ΤΙΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΤΟΥ ΕΙΣΦΟΡΕΣ ΝΑ ΑΙΤΗΘΕΙ ΤΗΝ ΘΕΩΡΗΣΗ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΑΡΙΟΥ ΤΟΥ

    (ΒΙΒΛΙΑΡΙΑ ΕΧΟΥΝ ΞΑΝΑΘΕΩΡΗΘΕΙ ΠΑΡΑ ΤΗΝ ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΙΕΣΗ ΣΥΛΛΟΓΙΚΩΝ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΩΝ)

    Για υπαγωγή στη ρύθμιση, καταθέστε στο ΤΣΜΕΔΕ Ηρακλείου:

    1. αίτηση-ένσταση θεώρησης (την κατεβάζετε από το http://smtiraklio.wordpress.com ή τη ζητάτε στο ΤΣΜΕΔΕ)

    2. τα ακόλουθα δικαιολογητικά:

    για ελεύθερους επαγγελματίες, μισθωτούς και όσους εργάζονται εκ περιτροπής φωτοτυπία των δύο τελευταίων εκκαθαριστικών εφορίας
    για μισθωτούς (επιπλέον)θεωρημένο αντίγραφο απόλυσης
    για νέους ασφαλισμένους υπεύθυνη δήλωση μη υποβολής φορολογικής δήλωσης θεωρημένη από την οικία ΔΟΥ

    3. Επισυνάψτε τυχόν άλλα έγγραφα που στοιχειοθετούν υπάρχον πρόβλημα (πχ χαρτί από γιατρό εφόσον συντρέχει ιατρικό θέμα)

    4. Ενημερώστε το ΣΜΤ Ηρακλείου (κοινοποίηση αίτησης-ένστασης στο smt.irakleio@gmail.com), ώστε να κοινοποιήσουμε τα στοιχεία σας στο σωματείο στην Αθήνα και οι συνάδελφοι που παρεμβαίνουν να πιέσουν και για τη δική σας περίπτωση (στην Αθήνα οι ενδιαφερόμενοι πηγαίνουν επι τόπου μαζί με το ΣΜΤ και την Ανοιχτή Συνέλευση Μηχανικών και πιέζουν για το αίτημα θεώρησης και μέχρι στιγμής μόνο έτσι έχουν υπάρξει κάποια αποτελέσματα)

    http://smtiraklio.wordpress.com

    • Aλληλεγγύη με τους μετανάστες/τριες κάποιες σκέψεις για τα «θεμέλιά» της στο 23/03/2014 στις 18:24

    αλληλεγγύη με τους μετανάστες/τριες
    κάποιες σκέψεις για τα «θεμέλιά» της

    Η καταπίεση και ανελευθερία των ντόπιων διαφέρει απ’ αυτή των μεταναστών/τριών; Κι αν ναι, η διαφορά αυτή είναι ποσοτική, είναι ζήτημα έντασης όπως υποστηρίζουν εργατιστές και μαρξιστές ή είναι καταρχάς και καταρχήν ποιοτική; Αν αναγνωρίσουμε ότι είναι ποιοτική, θα οδηγηθούμε απαραίτητα σε μια ενοχική πολιτική, τύπου ανθέλληνων; Σε ποια βάση μπορούμε να υπερασπίσουμε τους μετανάστες και να βρεθούμε μαζί τους; Σε μια φιλελεύθερη, πολυπολιτισμική; Σε μια βάση κοινών συμφερόντων; Σε μια ανθρωπιστική; Ή μήπως σε μια ηθικοπολιτική βάση κοινών αρχών και αξιών;
    Εν αρχή είναι η ζωή. Κι όταν λέμε ζωή, δεν εννοούμε βέβαια μια στοιχειώδη επιβίωση, μια «γυμνή ζωή», μια «ζωή» υπό αίρεση, μια «ζωή» υπό το καθεστώς του φόβου και της απειλής της θανάτωσης (όπου θανάτωση εννοούμε, συμφωνώντας με τον Φουκώ, όχι μόνο την άμεση δολοφονία, αλλά και όλες τις μορφές έμμεσης δολοφονίας: έκθεση σε θανάσιμο κίνδυνο, πολλαπλασιασμός των θανάσιμων κινδύνων, πολιτικός θάνατος, εξοστρακισμός, απόρριψη, αποκλεισμός, βίαιη αφομοίωση, στρατοαστυνομική διαχείριση, απόγνωση και απελπισία, οριακή επιβίωση κ.λπ.). Υπάρχει λοιπόν μια απόσταση που μας χωρίζει από τους μετανάστες, μια ριζική ετερότητα, κι αυτή δεν είναι άλλη από την ιδιότητα του πολίτη. Αυτή η αφηρημένη ιδιότητα που τόσο κατακεραυνώθηκε από ριζοσπάστες -και ορθά-, ενέχει καλώς ή κακώς και κάποια «προνόμια». Δεν θα πέσουμε εδώ στην παγίδα της συζήτησης για τη Δημοκρατία. Θα την αντιπαρέλθουμε, όχι υπερασπιζόμενοι απαραίτητα τη Δημοκρατία, αλλά καταδεικνύοντας τι περιμένει όποιον δεν αναγνωρίζεται καταστατικά απ’ αυτή. Όποιος λοιπόν στερείται την ιδιότητα του πολίτη, όποιος λιποτακτεί από το κράτος του οποίου είναι υπήκοος γίνεται παρίας και απόβλητος, εξορίζεται σε μια γκρίζα ζώνη, σε μια ζώνη απροσδιοριστίας, όπου αρμόδια για τη ζωή του είναι η Αστυνομία (αυτό το διαρκές πραξικόπημα του Κυρίαρχου, πάλι κατά Φουκώ), και η απόσταση από την απώλεια και της «ιδιότητας» του ανθρώπου δεν είναι δα και τόσο μεγάλη, όπως άλλωστε έχει αποδειχθεί στην πρόσφατη ιστορία. Η διαφορά, που προφανώς λοιπόν υπάρχει, είναι ζήτημα ποιότητας. Η καταπίεση που υφίστανται οι μετανάστες είναι άλλου επιπέδου, και μ’ αυτή την έννοια δεν τίθεται καν θέμα σύγκρισης και ποσοτικής διαβάθμισης. Αν όμως δεν μπορούμε να βρούμε έναν τέτοιο κοινό τόπο με τους μετανάστες (ότι δηλαδή όλοι, ντόπιοι και μετανάστες, είμαστε οι «από κάτω», οι οποίοι υφίστανται καταπίεση διαφορετικής έντασης), πού θα τον αναζητήσουμε; Αν δεν μπορούμε να τον εντοπίσουμε στην κοινή καταπίεση και στα κοινά «υλικά συμφέροντα», τι μένει τότε; Μια αφηρημένη ανθρωπιστική κοινή βάση (ότι δηλαδή είμαστε όλοι άνθρωποι); Μια εξίσου αφηρημένη κοινότητα ηθικοπολιτικών αρχών και αξιών (π.χ. ελευθερία, ισότητα); Ή μήπως μας αρκεί μια κρυφοφιλελεύθερη υπεράσπιση των μειονοτήτων στο όνομα του ανθελληνισμού, ενός αντεστραμμένου ρατσισμού;
    Το έδαφος κάτω από τα πόδια μας είναι ολισθηρό. Και η αλήθεια είναι ότι οι έννοιες, έτσι όπως χρησιμοποιούνται συνήθως, δεν μας βοηθούν. Και επειδή οι έννοιες δεν είναι θεωρητικά κατασκευάσματα αλλά αντανακλούν και ταυτόχρονα συγκροτούν την πραγματικότητα, ένας αδιάκοπος πόλεμος μαίνεται γύρω απ’ αυτές, ένας πόλεμος στον οποίο δεν μπορούμε παρά να παίρνουμε θέση. Η χυδαιοποίηση της έννοιας του ενδιαφέροντος με την έννοια του συμφέροντος, και δη του οικονομικού, με άλλα λόγια η πρόσδοση μιας φιλελεύθερα ωφελιμιστικής, υπολογιστικής και ατομικιστικής διάστασης στην έννοια του ενδιαφέροντος, ο διαχωρισμός της υλικότητας από τη νοηματοδότηση και τη σημασιοδότηση που εμπεριέχει, η διάκριση του ηθικού και της ηθικής από το πολιτικό και την πολιτική, ο διαχωρισμός της ηθικοπολιτικής μας συγκρότησης και συνείδησης από την υλική μας παραγωγή και αναπαραγωγή είναι όλα εμπόδια που δεν μας επιτρέπουν να δούμε το συγκεκριμένο. Αν δεν θέλουμε την αναγωγή της ανθρωπινότητάς μας, της πολλαπλότητάς μας ως ανθρώπινων όντων σε ορθολογικούς παίχτες που τους κινούν σαν μαριονέτες «συμφέροντα»• αν δεν είμαστε υλιστές με τη χυδαία έννοια, αν βλέπουμε δηλαδή τη διαλεκτική ύλης και νοήματος/σημασίας• αν είμαστε άνθρωποι με αρχές και αξίες που συγκροτούνται με τρόπο υλικό και συγκεκριμένο και εκφράζονται με εξίσου υλικό και συγκεκριμένο τρόπο, τότε, η υπεράσπιση των μεταναστών με τρόπους συγκεκριμένους και οι κοινότητες που συγκροτούμε μαζί τους ερείδονται σε μια κοινότητα «υλικού νοήματος». Στο πώς δηλαδή εννοούμε, βιώνουμε και υπερασπιζόμαστε, καθημερινά, στο εδώ και το τώρα, τη ζωή και την αξιοπρέπεια, στο πώς νοηματοδοτούμε και υπερασπιζόμαστε τον πλούτο της ζωής (συμπεριλαμβάνοντας τα προς το ζην σε αυτόν τον πλούτο δια του αποκλεισμού τους• τα προς το ζην δηλαδή μας αφορούν μόνο στο βαθμό που διευκολύνουν τον εμπλουτισμό της ζωής), στο πώς δημιουργούμε και υπερασπιζόμαστε κοινωνικές σχέσεις που κάνουν πράξη το ενδιαφέρον για τους άλλους ανθρώπους, στο πώς το εγώ και το εσύ αλληλοδιαπλέκονται δημουργικά με χίλιους δυο τρόπους χωρίς να αφομοιώνεται το ένα στο άλλο (διατήρηση της μοναδικότητας και της ατομικότητας σε ένα άλλο επίπεδο, και όχι μοναδιαία σχέση με τον κόσμο και τους γύρω), στο πώς δεξιωνόμαστε τις αναπόφευκτες και ευκταίες συκρούσεις, εντάσεις και αντιφάσεις. Η τάξη τότε χάνει το χυδαίο νόημα των κοινών συμφερόντων και γίνεται κοινότητα -κρατώντας από την παράδοση ό,τι αξίζει να κρατηθεί στην προοπτική της χειραφέτησης- ελεύθερων ζωντανών ανθρώπων που λιποτακτούν από τον τρόπο που σκέφτεται και πράττει ο Κύριος, ο ανθρωπισμός χάνει το αφηρημένο νόημα της επίκλησης στον Άνθρωπο και γίνεται κατανόηση της πολλαπλότητας και αντιφατικότητας του ανθρώπινου, πάρα πολύ ανθρώπινου όντος, η ηθική χάνει το μεγαλείο, το χρέος, τις ενοχές και τις κατηγορικές προσταγές της Ηθικής και γίνεται ηθικότητα, ήθος και πολιτισμός της καθημερινότητας.

    λαμπε ρατ/μάρτιος 2014

  2. Χθες το μεσημέρι, λίγο πριν το δελτίο ειδήσεων,καταλάβαμε ως πρωτοβουλία αναρχικών τον τηλεοπτικό σταθμό ΝΕΑ ΤV με σκοπό την προβολή ενός βίντεο της συλλογικότητας Αλογόμυγες. Το εν λόγω βίντεο αναφέρεται στην επικείμενη ρίψη των χημικών όπλων, που κατασχέθηκαν απ το οπλοστάσιο της Συρίας, στην Μεσόγειο. Το βίντεο υπάρχει εδώ: http://vimeo.com/87941781#at=0

    Επίσης ως πρωτοβουλία δημιουργήσαμε ένα ραδιοφωνικό “σποτάκι” με σκοπό να παίζεται σε τοπικά ή κινηματικά ραδιόφωνα.https://soundcloud.com/chemweapons

    • Xανιά : ΚΑΤΟΧΗ-ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ-"ΑΝΑΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ": ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ 23/3 στο 19/03/2014 στις 09:42

    Δελτίο Τύπου

    Με αφορμή τη σπουδαία φωτογραφική έκθεση της Βούλας Παπαϊωάννου (1898-1990): “Το ανθρώπινο βλέμμα στα βάσανα ενός λαού (1940-1950)” που γίνεται με τη συνεργασία του Μουσείου Μπενάκη και συνεχίζεται με μεγάλη προσέλευση και συγκινητική ανταπόκριση από το φιλότεχνο κοινό της πόλης των Χανίων στην αίθουσα του Φιλολογικού Συλλόγου: “Ο Χρυσόστομος” μέχρι και το Σάββατο, 05 Απριλίου 2014, την Κυριακή, 23 Μαρτίου 2014 στις 19.00μ.μ. ο πολιτιστικός σύλλογος: “ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΤΩΝ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ” σε συνεργασία με την εφημερίδα: “ΧΑΝΙΩΤΙΚΑ ΝΕΑ” και τον Φιλολογικό Σύλλογο: “Ο ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ” στο κτίριο του Φιλολογικού Συλλόγου: “Ο ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ” (Χάληδων 83) θα πραγματοποιήσει επιστημονική εκδήλωση-συζήτηση με τίτλο:

    ΚΑΤΟΧΗ-ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ-“ΑΝΑΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ”:
    ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ

    Εισηγήσεις στην εκδήλωση θα κάνουν οι:

    α) Γιώργος Μαργαρίτης, καθηγητής Σύγχρονης Ιστορίας στο ΑΠΘ
    β) Γιάννης Σκαλιδάκης, ιστορικός-Πάντειο Πανεπιστήμιο
    γ) Βασίλης Μανουσάκης, υποψήφιος διδάκτορας στο ΑΠΘ

    Τη συζήτηση που θα ακολουθήσει θα συντονίσει η Diana Becker (Ντιάνα Μπέκερ) (βλ. εφημερίδα Χανιώτικα Νέα: Ιστορικές προσεγγίσεις για κατοχή και απελευθέρωση, Τετάρτη 12-04-2014 http://www.haniotika-nea.gr/istorikes-prosengisis-gia-katochi-ke-apeleftherosi).

    ΥΓ1: Υπενθυμίζουμε πως την έκθεση που θα διαρκέσει για έναν μήνα (Τετάρτη, 05 Μαρτίου 2014 έως Σάββατο, 05 Απριλίου 2014) καθημερινά μπορούν να την επισκέπτονται ιδιώτες, φιλότεχνοι και σχολεία από: Δευτέρα έως Παρασκευή, το πρωί 11.00-13.00π.μ. και το απόγευμα 18.30-21.00μ.μ., ενώ θα παραμένει ανοιχτή για το κοινό και το Σάββατο πρωί 11.00-13.00π.μ.
    Η είσοδος είναι -φυσικά- ελεύθερη.

    ΥΓ2: Σας αποστέλλουμε συνημμένα ένα εκτενέστερο εργοβιογραφικό σημείωμα για τη Βούλα Παπαϊωάννου και το κείμενο του Πολιτιστικού Συλλόγου: “ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΤΩΝ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ’ για το εξάπτυχο της έκθεσης.
    Για τη σημασία αυτής της έκθεσης και των παράλληλων εκδηλώσεων μπορεί κανείς να πάρει επίσης υπόψη το ρεπορτάζ του Δημήτρη Μαριδάκη για τα εγκαίνια στην εφημερίδα: “Χανιώτικα Νέα” (06 Μαρτίου 2014): “Ματιές στην ταραγμένη δεκαετία του ’40” (http://www.haniotika-nea.gr/maties-stin-taragmeni-dekaetia-tou-40) καθώς και το αφιέρωμα στο ένθετο Διαδρομές του Σαββάτου, 08 Μαρτίου 2014 του Δημήτρη Δαμασκηνού: “Βούλα Παπαϊωάννου: Η φωτογραφία – ντοκουμέντο ως πράξη αντίστασης κατά της γερμανοϊταλικής κατοχής (1941 – 1944)” (βλ. και http://aristeroblog.gr/node/2351)

    Και η πιο μεγάλη πορεία αρχίζει πάντα από ένα πρώτο βήμα…
    Κείμενο του πολιτιστικού συλλόγου: “ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΤΩΝ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ” στο εξάπτυχο της φωτογραφικής έκθεσης της Βούλας Παπαϊωάννου

    Ο πολιτιστικός σύλλογος: «ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΤΩΝ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ» ιδρύθηκε τον χειμώνα του 2011 στα Χανιά της Κρήτης. Φιλοδοξία όσων συμμετέχουμε σ’ αυτήν την προσπάθεια είναι να φέρουμε σε επαφή τους εργαζόμενους και τη νεολαία της πόλης με τους θησαυρούς της προοδευτικής δημιουργίας, τόσο της καλλιτεχνικής όσο και της επιστημονικής, συγκροτώντας μια ελκυστική πολιτιστική πρόταση για την αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου σε αντίθεση με τη χυδαία εμπορευματοποίηση των πάντων και τον πολιτιστικό ολοκληρωτισμό του κεφαλαίου. Απώτερος σκοπός μας είναι το να προβάλλουμε το έργο νέων καλλιτεχνών και επιστημόνων που έχουν επιλέξει να βάλλουν το δικό τους λιθαράκι στον πολιτισμό των «απόκληρων αυτής της κοινωνίας», στους οποίους βέβαια ανήκει το μέλλον. Ανομολόγητη, τέλος, είναι η επιθυμία μας να γίνει αυτή η σπίθα που ανάψαμε πριν τρία χρόνια στα Χανιά παράδειγμα πολιτιστικής παρέμβασης και σε άλλες πόλεις, αυτή η σπίθα δηλαδή να γίνει πυρκαγιά που θα φωτίσει τις ζωές των ανθρώπων του μόχθου και θα θερμάνει τα καλύτερα όνειρά μας…
    Και η πιο μεγάλη πορεία αρχίζει πάντα από ένα πρώτο βήμα. Η πρώτη δημόσια εμφάνιση του συλλόγου μας έγινε το Μάη του 2012 στην εκδήλωση για τα 100 χρόνια από τη γέννηση του λογοτέχνη και αγωνιστή της Αντίστασης, Μενέλαου Λουντέμη. Πολλές είναι οι εκδηλώσεις που από τότε έχουμε πραγματοποιήσει: τιμήσαμε το Νοέμβρη του 2012 τον σκηνοθέτη και ηθοποιό Μάνο Ζαχαρία, παρουσιάσαμε τον Φλεβάρη του 2013 το βιβλίο του δημοσιογράφου Ηρακλή Κακαβάνη: «Ο άγνωστος Βάρναλης και 19 αδημοσίευτα ποιήματά του», ενώ τον Απρίλη του 2013 πραγματοποιήσαμε εκδήλωση – αφιέρωμα στον ποιητή της πιο όμορφης ουτοπίας, τον Τάσο Λειβαδίτη. Το Δεκέμβρη του 2013 τιμήσαμε τον αγωνιστή, στοχαστή και δάσκαλο Δημήτρη Γληνό. Δύο χρόνια τώρα παρεμβαίνουμε στο κινηματογραφικό γίγνεσθαι της πόλης με το ΠΑΝΟΡΑΜΑ ΑΝΤΙΦΑΣΙΣΤΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ πέρσι και με το αφιέρωμα φέτος στην ΕΡΓΑΤΙΚΗ ΤΑΞΗ και τους αγώνες της ΣΤΗ ΜΕΓΑΛΗ ΟΘΟΝΗ.
    Αυτή την Άνοιξη έχουμε την τιμή, σε συνεργασία με το Μουσείο Μπενάκη, την εφημερίδα Χανιώτικα Νέα και τον Φιλολογικό Σύλλογο: «Ο ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ» να παρουσιάσουμε τη φωτογραφική έκθεση της Βούλας Παπαϊωάννου με τη βαθιά ανθρώπινη ματιά της στα βάσανα του λαού μας κατά τη διάρκεια της Κατοχής, έχοντας την ελπίδα πως και αυτή η πρωτοβουλία μας θ’ αγκαλιαστεί από το φιλότεχνο κοινό της πόλης και θα γονιμοποιήσει προοδευτικές διεργασίες και τάσεις τόσο στο χώρο της φωτογραφίας όσο και στον χώρο της ιστορικής έρευνας.

    Βίκυ Παπαναγιώτου,
    μέλος του πολιτιστικού συλλόγου:
    «ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΤΩΝ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ»

  3. Ενημέρωση από το συντονιστικό ενάντια στα Χημικά του Πολέμου την Τρίτη 4/3

    Εχθές το βράδυ φορείς, σύλλογοι, συλλογικότητες, σωματεία και πολίτες συναντηθήκαμε στο Κοινωνικό Στέκι – Στέκι μεταναστών προκειμένου να συντονίσουμε τις δράσεις για την διαμαρτυρία για τα χημικά την Κυριακή 9/3 στις 12.00 στο λιμάνι της Σούδας.

    Συζητήθηκαν και αποφασίστηκαν τα εξής:

    Την Τετάρτη 5/3 και την Πέμπτη 6/3 δίνουμε ραντεβού στις 20.00 στο Κοινωνικό Στέκι – Στέκι μεταναστών για αφισοκόλληση της αφίσας για τα χημικά. Επίσης, στο χώρο της Terra Verde και του Στεκιού υπάρχουν 5.000 αφίσες οι οποίες είναι διαθέσιμες για όποιον/α θέλει να αφισοκολλήσει σε άλλους χώρους. Καλό είναι να υπάρξουν και άλλα σημεία διακίνησης της αφίσας (σε χώρους, καταστήματα κλπ).

    Επόμενες συναντήσεις:

    Την Τετάρτη 5/3 και την Πέμπτη 6/3 ραντεβού στο στέκι για αφισοκόλληση στις 20:00.

    Την Πέμπτη 6/3 στις 12.00 θα δοθεί συνέντευξη τύπου στο Κοινωνικό Στέκι – Στέκι μεταναστών. Η συνέντευξη είναι ανοιχτή για τοποθετήσεις από όλους τους φορείς και τις συλλογικότητες που στηρίζουν και συμμετέχουν στο συντονιστικό ενάντια στα χημικά. Για αυτό κάνουμε καλούμε όσους συμμετέχουν στο συντονιστικό να παρευρεθούν και να τοποθετηθούν στη συνέντευξη.

    Την Πέμπτη 6/3 στις 19.30 υπάρχει ραντεβού για τη σύνταξη κειμένου ψηφίσματος ενάντια στα χημικά στο χώρο του Στεκιού.

    Την Κυριακή 9/3 οι Ποδηλάτρεις οργανώνουν ποδηλατοπορεία προς τη Σούδα με σημείο εκκίνησης τη Δημοτική Αγορά στις 11.00.

    Επιπλέον, έχει ήδη δοθεί σχετικό ραδιοφωνικό σποτάκι για το κάλεσμα της Κυριακής στα ραδιόφωνα της πόλης. Όποιος/α έχει δυνατότητα να το προωθήσει σε ραδιοφωνικούς σταθμούς ας επικοινωνήσει μέσω mail στο stekichania@gmail.com.

    Πριν την Κυριακή καλό θα είναι να ενημερώνουμε με τηλέφωνα και mail μέσα από το σύλλογο/φορέα που ανήκουμε κι άλλους φορείς ή πολίτες στα Χανιά αλλά και σε Ηράκλειο – Ρέθυμνο ώστε να διαχυθεί η πληροφορία για τη διαμαρτυρία της Κυριακής.

    Επίσης, για την ημέρα της διαμαρτυρίας αποφασίστηκε να υπάρχει μαι ενημέρωση από επιστήμονες για το θέμα των χημικών και να υπάρξουν και κάποιες σύντομες τοποθετήσεις από συλλόγους, φορείς και τα αντίστοιχα συντονιστικά σε Ρέθυμνο – Ηράκλειο.

    Για τα δρώμενα της Κυριακής κάθε φορέας μπορεί να οργανώσει κάτι δικό του στο χώρο του λιμανιού της Σούδας. (Πέρα από αυτό, θα υπάρξει περίπτερο ενημέρωσης με κουτί ενίσχυσης στο χώρο του Λιμανιού, ο σύλλογος φουσκωτών θα κάνει μια συμβολική δράση με φούσκωτα στη θάλασσα της Σούδας , θα υπάρχει γιγαντοπανό στη γύρω περιοχή, και μουσική από τοπικά συγκροτήματα)

    Σε σχέση με τα οικονομικά της κίνησης υπολογίζεται ότι το κόστος για τις αφίσες και τον ήχο θα είναι 1000 με 1100 ευρώ. Οπότε καλείται όποια συλλογικότητα έχει τη δυνατότητα να διαθέσει χρήματα για την κάλυψη των εξόδων να το δηλώσει με mail στο stekichania@gmail.com.

    http://www.tokaravani.gr/2014/03/enimerosi-apo-sintonistiko-enantia-sta-chimika-tou-polemou-tin-triti-43/

  4. Παγκρήτια συγκέντρωση διαμαρτυρίας κατά των απολύσεων και της διαθεσιμότητας, οργανώνεται την Παρασκευή 7 Μαρτίου 2014 και ώρα 2.00 μ.μ στην πλατεία Ελευθερίας.Η συγκέντρωση συνδιοργανώνεται από συλλόγους εργαζομένων στην Υγεία και στους Ο.Τ.Α., καθώς και την ΕΛΜΕ Ηρακλείου, η οποία προκήρυξε δίωρη στάση εργασίας, 12-2 μμ, προκειμένου να διευκολυνθούν οι εκπαιδευτικοί και να συμμετάσχουν..

  5. Τοπικοποίηση και Αποανάπτυξη
    Παγκοσμιοποίηση – Αποανάπτυξη – Οικουμενικότητα – Τοπικοποίηση

    Πηγή: tvxs.gr/node/106675

    O Γιώργος Κολέμπας, αναπτύσσει τα θέματα: Παγκοσμιοποίηση – αποανάπτυξη – οικουμενικότητα – τοπικοποίηση, στα πλαίσια του δημόσιου διαλόγου του tvxs, με βάση το ερώτημα “Ποιές αιτίες μας έφεραν ως εδώ, και κυρίως τί πρέπει να κάνουμε;”, τον οποίο ξεκίνησε και συνεχίζει η Κρυσταλία Πατούλη.

    Αυτό που αποκαλούμε παγκοσμιοποίηση είναι η διαδικασία, με την οποία τα τελευταία 20-30 χρόνια το κεφαλαιοκρατικό σύστημα θέτει υπό την εξουσία του όλο τον πλανήτη.

    Όταν λέμε κεφάλαιο δεν το εννοούμε μόνο με την έννοια της σχέσης εξουσίας ή της παραγωγικής σχέσης , αλλά και της κοινωνικής σχέσης που δημιουργεί. Είναι ένα σύστημα σχέσεων, στο οποίο τα υποκείμενα-ιδιώτες ή κράτος- εξουσιάζουν όχι μόνο τους φυσικούς ή παραγωγικούς πόρους ή τα προϊόντα της παραγωγής και τη διακίνησή τους (μέσω της ιδιοκτησίας- ιδιωτικής ή κρατικής-και των αγορών), αλλά και την κοινωνική ζωή στο σύνολό της. Το κεφάλαιο εξουσιάζει δηλαδή τις συνθήκες ύπαρξης και ζωής όλων αυτών που συνδέονται μέσα από αυτές τις σχέσεις και τις υλοποιούν, παρόλο που μεγάλο μέρος αυτών-εργαζόμενοι, παραγωγοί- μπορεί να αποτελούν το ανταγωνιστικό προς αυτές στοιχείο. Παρόλο που κάποιοι θύλακες ιθαγενών λαών μπορούν να αντιστέκονται ακόμη στην πολιτιστική ομογενοποίηση και τον δυτικό τρόπο ζωής.

    Περισσότερα…
    Τι εστί Τοπικοποίηση;

    του Γιώργου Κολέμπα
    http://tvxs.gr/news/apopseis/ti-esti-topikopoiisi-toy-giorgoy-kolempa

    Πρώτα-πρώτα δεν διεκδικώ τον τίτλο του συγγραφέα. Το βιβλίο υπήρξε μια σύνοψη των απόψεων, των προτάσεων και της δράσης ενός μικρού κινήματος ανθρώπων, που την προηγούμενη 20ετία προσπαθούσαν “δια του παραδείγματος” να αναδείξουν έναν άλλον τρόπο ζωής και κοινωνικοπολιτικής πράξης, πέραν του κυρίαρχου νεοελληνικού κοινωνικού παραδείγματος και πολιτικής-κομματικής δράσης…” ο Γιώργος Κολέμπας, εξηγεί στην Κρυσταλία Πατούλη, τι εστί “Τοπικοποίηση” με αφορμή το ομώνυμο βιβλίο του (εκδ. Αντιγόνη).

    Σήμερα στα πλαίσια της συνολικής κρίσης και του “ναυαγίου” του μοντέλου ανάπτυξης που ακολουθήθηκε στη χώρα, θεωρούμε ότι η στροφή προς την “επανατοπικοποιημένη” κοινωνία μπορεί να αφορά σε ένα ευρύτερο σύνολο στρωμάτων της ελληνικής κοινωνίας. Περισσότεροι πολίτες της βλέπουν ότι είναι αναγκαίο να ξεπερασθεί το παγκοσμιοποιημένο καπιταλιστικό μοντέλο “ανάπτυξης” που μας οδηγεί σε οικονομικές και οικολογικές καταστροφές. Στη συνειδητοποίηση της αναγκαιότητας αυτής, μπορεί να βοηθήσει το βιβλίο.

    Περισσότερα…
    Τοπικοποίηση, κοινωνικοποίηση, αποανάπτυξη

    Η συζήτηση με θέμα “Τοπικοποίηση, κοινωνικοποίηση, αποανάπτυξη”, που έγινε την τρίτη μέρα του 1ου εναλλακτικού φεστιβάλ αλληλέγγυας και συνεργατικής οικονομίας (19, 20, 21/10/2012, Ελληνικό). Στη συζήτηση πήραν μέρος οι: Γιώργος Κολέμπας (πρώην εκπαιδευτικός, βιοκαλλιεργητής, μέλος οικοκοινότητας, συγγραφέας, topikopoiisi.blogspot.com, http://www.topikopoiisi.com), Γιώργος Λιερός (συγγραφέας), Γιάννης Μπίλλας (εκπαιδευτικός, βιοκαλλιεργητής, μέλος των Από Κοινού – Κίνηση Πολιτών για την Αποανάπτυξη και την Άμεση Δημοκρατία- http://www.apokoinou.com), Γιώργος Καλλής (καθηγητής στο Αυτόνομο Πανεπιστήμιο Βαρκελώνης). Συντονισμός: Ηλιόσποροι (www.iliosporoi.net)
    Χτίζεται το πρώτο εθελοντικό χωριό στην Ελλάδα

    Η πρώτη βιώσιμη οικοκοινότητα της Ελλάδας κατασκευάζεται στο όρος Τελέθριο στην Εύβοια. Στην κοινότητα αυτή οι κάτοικοι σχεδιάζουν να παράγουν όλα τα προϊόντα που θα έχει ανάγκη ο οικισμός.

    apthotra5

    Το εγχείρημα στο Τελέθριο έχει ως στόχο, τη δημιουργία της πρώτης οικο-κοινότητας στην Ελλάδα, η οποία θα λειτουργήσει ως πρότυπο αυτάρκειας, υγιών και αρμονικών συνθηκών ζωής με σεβασμό στις ανθρώπινες αξίες και στο οικοσύστημα, ανανεώσιμες πηγές για ενέργεια, καθαρά και αποτελεσματικά μέσα μεταφοράς, συνεχή έρευνα και εκπαίδευση σε όλα τα σχετικά θέματα, και τεχνολογίες διαθέσιμες σε όλους.

    Περισσότερα..

    http://www.stakraeli.gr/%CF%84%CE%BF%CF%80%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%80%CE%BF%CE%AF%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B1%CF%80%CE%BF%CE%B1%CE%BD%CE%AC%CF%80%CF%84%CF%85%CE%BE%CE%B7

Τα σχόλια έχουν απενεργοποιηθεί.