Αφορμή για να γράψουμε αποτελεί ο προβληματισμός μας απέναντι στην πρόσφατη καθιέρωση καταβολής αντιτίμου από αθλητές/τριες σε δρομικές διοργανώσεις όπως ο λαϊκός αγώνας του γύρου της πόλης αλλά και στους ιστορικούς Αρκάδιους δρόμους. Θεωρούμε τουλάχιστον άστοχο σε εκδηλώσεις που γίνονται για την προώθηση του μαζικού αθλητικού και πόσο μάλλον σε αγώνες με σημαντική ιστορική σημασία να φορτώνονται το κόστος των διοργανώσεων οι ίδιοι οι συμμετέχοντες.
Ο λόγος που γράφουμε είναι καλοπροαίρετος και δεν αφορά το δυσβάστακτο του ποσού αλλά πιστεύουμε ότι τέτοιες κινήσεις για ένα τόσο ιστορικό αγώνα θα τον οδηγήσουν να σ’ ένα πανηγύρι χορηγών και συμφερόντων. Σίγουρα όχι σε μια γιορτή του απλού ερασιτεχνικού αθλητισμού και του τόπου.
Με αυτή τη κίνηση γεννιούνται κάποια ερωτήματα και ζητάμε μια απάντηση από τους οργανωτικούς υπεύθυνους των αγώνων.
Από πότε υπάρχει επιβάρυνση στους αθλητές/τριες στον γύρο της πόλης και στους Αρκάδιους αγώνες;
Με ποιο σκεπτικό καταλήξατε ότι χρειάζεται το αντίτιμο από τη μία χρονιά στην άλλη;
Με ποια κριτήρια έγινε η τιμολόγηση και έχει οριστεί π.χ στον Αρκάδιο στα 10ε και όχι στα 5ε όπως πέρυσι ή στα 15ε?
Ποιο το κόστος των αγώνων όταν δεν υπήρχε αντίτιμο και ποιο τώρα που υπάρχει?
Με τόσους αθλοθέτες, με τη στήριξη του δήμου, της περιφέρειας, των εθελοντών και των πολιτιστικών συλλόγων, αλλά και ενός από τα πιο κερδοφόρα μοναστήρια είναι απαραίτητη η πληρωμή από τους αθλητές/τριες;
Γιατί δεν υπάρχει ούτε η στοιχειώδης κοινωνική πολιτική για άτομα με κάρτα ανεργίας/φοιτητές/τριες/πολύτεκνα μέλη
Γιατί τουλάχιστον δεν καθορίζεται ένα συμβολικό ποσό που θα πάει σε κοινωνικούς σκοπούς?
Υπάρχουν τιμολόγια και άλλα οικονομικά στοιχεία για τις διοργανώσεις?
Οι δρομείς που γράφουμε αυτό το άρθρο δηλώνουμε ερωτευμένοι με τον ερασιτεχνικό λαϊκό αθλητισμό. Σε όλα τα αθλήματα ασκείται τεράστια πίεση κυρίως από εταιρίες που δραστηριοποιούνται γύρω από τα σπορ(εμπορικές, στοιχηματικές κ.α ) αλλά και από ανθρώπους που βλέπουν σε διάφορες διοργανώσεις ευκαιρία για εύκολο χρήμα και πλαστά τιμολόγια ,προώθηση προϊόντων κ.α. Το αποτέλεσμα είναι η εμπορευματοποίηση του αθλητισμού και η καλλιέργεια της νοοτροπίας του αθλητή- θεατή καταναλωτή. Η αλήθεια είναι ότι τα δρομικά αθλήματα έχουν αλλοιωθεί λιγότερο αλλά τα τελευταία χρόνια παράλληλα με την ελπιδοφόρα άνθιση τους αρχίζουν να δέχονται μεγάλες πιέσεις.
Από την άλλη πραγματοποιούνται δεκάδες αγώνες δρόμου που έχουν κάποια ιστορική ή κοινωνική αφετηρία και στη πλειοψηφία τους διοργανώνονται από απλούς συλλόγους δρομέων, από δρομείς και πολιτιστικούς συλλόγους με τη συμμετοχή των δήμων. Ένας τέτοιος αγώνας είναι ο παλαιότερος όλων και ακούει στο όνομα ¨ Αρκάδιος Δρόμος¨. Ο Δρόμος αυτός, εκτός από τη ιδιαίτερη ιστορική του σημασία, έχει μεγάλη προστιθέμενη κοινωνική αξία καθώς πάντα ήταν μια ευκαιρία γιορτής και αθλητισμού λόγω και της τοπικής αργίας. Θεωρούμε ότι η αλλαγή ημερομηνίας των αγώνων για να πέφτει Κυριακή αν και σίγουρα βοηθάει αθλητές από άλλες περιοχές υποβαθμίζει την κοινωνική επίδραση των αθλητικών εκδηλώσεων.
Φυσικά θα πάρουμε και φέτος μέρος στον ¨Αρκάδιο Δρόμο¨ τιμώντας ένα από τα πιο ιστορικά γεγονότα του τόπου μας, σύμβολο αγώνα για την ελευθερία, χωρίς να καταβάλουμε κάποιο αντίτιμο. Καλούμε και άλλους αθλητές/τριες να αναδείξουμε την ιδέα του μη εμπορικού χαρακτήρα της διοργάνωσης και της προώθησης μίας λαϊκής γιορτής που η συμμετοχή και ο τερματισμός είναι η ουσία.
Βασιλάκης Γιάννης, Κοτζιάνογλου Ιάσωνας, Παρασύρης Κώστας.
Δρομείς του ΛΙΒΑ Α.Σ