ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΣΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΤΑΛΗΨΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΥ
ΚΑΙ ΤΑ ΣΥΝΤΡΟΦΙΑ ΠΟΥ ΑΓΩΝΙΖΟΝΤΑΙ
Τα ξημερώματα του Σάββατου 30/09 (μέρα πανελλαδικής δράσης ενάντια στην κρατική βαρβαρότητας γιατην κρατική δολοφονία του Κ. Μανιουδάκη) δυνάμεις καταστολής (ΟΠΚΕ, ΕΚΑΜ, ΤΑΕ) εισβάλλουν στην Κατάληψη Ευαγγελισμού σπάζοντας τα παράθυρα. Μέσα βρίσκονται δέκα συντρόφια, εκ των οποίων κάποια ακινητοποιούν στο χώρο, ενώ η επιχείρηση συνεχίζεται με κυνηγητό στην ταράτσα του κτιρίου. Ένας από τους δεμένους συντρόφους, αφού έχει συρθεί από τους μπάτσους για αρκετά μέτρα, σε ένα χρονικό κενό που είχε διαφύγει από την αντίληψη τους, φτάνει στο περβάζι της ταράτσας, και ενώ 8 πάνοπλοι μπάτσοι ορμάνε προς το μέρος του, πηδάει στο κενό. Αν από τύχη δεν είχε ανακόψει την πτώση του ένα δέντρο, αυτή τη στιγμή θα μιλούσαμε για άλλη μία κρατική δολοφονία. Κύριο μέλημα των μπάτσων, μεταξύ βίας και απειλών τύπου “βούλωσέ το γιατί θα βρεθείς κι εσύ στο νεκροτομείο”, είναι να εκκενώσουν το κτίριο όσο πιο γρήγορα και όσο πιο αθόρυβα γίνεται, ώστε να μειωθούν οι αντιδράσεις αλληλέγγυων γειτόνων και ώστε να μην υπάρχουν μάρτυρες για όσα συμβαίνουν. Παράλληλα, αλληλέγγυος κόσμος προσπαθεί να προσεγγίσει την κατάληψη και κυνηγιέται από τους μπάτσους στα στενά της πόλης. Εν τέλει συλλαμβάνεται ακόμα ένας, με την κατηγορία της οπλοκατοχής χωρίς να έχει κάτι πάνω του την ώρα της σύλληψης.
Τα έντεκα συλληφθέντα άτομα κρατούνται όλη τη μέρα, ενώ στο κέντρο του Ηρακλείου πραγματοποιούνται αντανακλαστικά δύο πορείες αλληλέγγυων, μία το πρωί και μία το βράδυ. Το άτομο που έπεσε από την ταράτσα μεταφέρεται στο ΠΑΓΝΗ. Με την πίεση των μπάτσων του δίνεται άμεσα εξιτήριο και επιστρέφεται στη ΓΑΔΗ σε αναπηρικό καροτσάκι σφαδάζοντας από τους πόνους. Εκεί οι μπάτσοι τον κρατούν απομονωμένο για ώρες και αργά το απόγευμα, με την πίεση των λοιπών συλληφθέντων και συνηγόρων αφήνεται ελεύθερος και μεταφέρεται ξανά στο νοσοκομείο με ασθενοφόρο (για το οποίο επίσης χρειάστηκε να ασκηθεί πίεση, αν και βρισκόταν στα 200 μ. από το σημείο κράτησης). Εκεί τον επισκέπτεται ο ίδιος ο πρύτανης του πανεπιστημίου Γιώργος Κοντάκης, κύριος υπεύθυνος της επιχείρησης εκκένωσης, και του ανακοινώνει ότι θα είναι ο θεράπων ιατρός του επιχειρώντας με αυτόν τον τρόπο να διασκεδάσει τις παραλίγο μακάβριες εντυπώσεις.
Τις επόμενες μέρες οι δράσεις αλληλεγγύης συνεχίζονται. Η μπατσοκρατία επεκτείνεται σε όλη την πόλη του Ηρακλείου με προσαγωγές και με αποκορύφωμα τον εγκλωβισμό 70 περίπου συντρόφων που πραγματοποιούν συνέλευση στο στέκι του αθλητικού συλλόγου Τηγανίτη το απόγευμα της Δευτέρας 02/10. Μπάτσοι περικυκλώνουν το χώρο, απαιτώντας να εξακριβώσουν τα στοιχεία τους με την απειλή χρήσης χημικών. Άμεσα συγκεντρώνεται αλληλέγγυος κόσμος στην περιοχή και τελικά οι μπάτσοι αναγκάζονται να αποχωρήσουν.
Από την έκθεση σύλληψης, οι κατηγορίες που βαραίνουν από κοινού τους δέκα συλληφθέντες της Κατάληψης του Ευαγγελισμού είναι, μέχρι στιγμής, πλημμεληματικού χαρακτήρα και συγκεκριμένα διατάραξη οικιακής ειρήνης, νόμος περί όπλων, κλοπή ρεύματος και απείθεια.
Την ευθύνη για την επιχείρηση της εκκένωσης του Μεγάλου Σπιτιού την έχει η δημοτική αρχή, ο πρύτανης και τα μέλη της συγκλήτου, που ομόφωνα αποφάσισαν την εντολή εκκένωσης του κτιρίου, με πρόσχημα την αξιοποίησή του από το πανεπιστήμιο (τις επόμενες μέρες άλλαξαν 3 διαφορετικές ιδέες για το πως θα χρησιμοποιηθεί). Στην πραγματικότητα το πανεπιστήμιο Κρήτης με το σύνολο των πρυτανικών αρχών ανά την Ελλάδα, υποτάσσεται στις ορέξεις της εξουσίας, κυβέρνησης και κεφαλαίου, σε ζητήματα καταστολής, επιτήρησης και ελέγχου. Μια συνθήκη που ξεκινάει από τα ερευνητικά προγράμματα για μπάτσους και στρατό (οπλικά συστήματα, θερμικές κάμερες), επεκτείνεται στη στάση τους για την ένταξη της πανεπιστημιακής αστυνομίας με σκοπό την ολοκληρωτική καταστολή και αποστείρωση, πρώτα των ιδρυμάτων τους και μετέπειτα σε όλες τις πτυχές της καθημερινότητας όπου φτάνει η εξουσία τους.
Η προσωρινή εκκένωση της Κατάληψης Ευαγγελισμού είναι μέρος της γενικευμένης επίθεσης του κράτους ενάντια στον κόσμο του αγώνα, στον κόσμο της αντίστασης και της αλληλεγγύης. Ακόμα και εν μέσω πυρκαγιών και πλημμυρών με νεκρούς και ανυπολόγιστες καταστροφές φυσικών περιοχών, προτεραιότητα του κράτους ήταν να εκκενώσει τις καταλήψεις Ζιζάνια και Στέκι Άνω – Κάτω Πατησίων και στη συνέχεια το Αυτοδιαχειριζόμενο Στέκι Πολυτεχνείου. Ακολουθούν το στέκι της αναρχικής κουηρ συλλογικότητας Καλιαρντά στη Νομική, κόβουν το ρεύμα στην κατάληψη στέγης Νοταρά 26, ενώ την ίδια μέρα με την εκκένωση της Κατάληψης Ευαγγελισμού πραγματοποιείται και τέταρτη απόπειρα εκκένωσης στο Στέκι Πολυτεχνείου το οποίο έχει ήδη ανακαταληφθεί.
Οι εκκενώσεις και οι επιθέσεις στους κατειλημμένους χώρους εντάσσονται στο πλαίσιο της κρατικής προετοιμασίας και πρόληψης των επερχόμενων κοινωνικών αντιστάσεων σε μία συνθήκη εντεινόμενης φτωχοποίησης και ολοκληρωτικής υποτίμησης της καθημερινότητας των από τα κάτω. Οι καταλήψεις, ως απελευθερωμένοι χώροι του ανταγωνιστικού κινήματος, αμφισβητούν έμπρακτα την εξουσία και αντίκεινται στον θεσμό της ιδιοκτησίας. Αποτελούν χώρους οργάνωσης και ζύμωσης των αγώνων, χώρους όπου ανθίζει η αλληλεγγύη, χώρους συνάντησης για τη συλλογική αυτοοργάνωση των καταπιεσμένων κόντρα στη μοναξιά και την ηττοπάθεια, ενάντια στις λογικές παραίτησης και ιδιώτευσης.
Οι απελευθερωμένοι χώροι αγώνα μπολιάζουν με τα προτάγματα της αλληλεγγύης, της αυτοοργάνωσης και της αντίστασης, τους αγώνες και την κοινωνία και γι’ αυτό μπαίνουν στο στόχαστρο της κυριαρχίας. Οι καταλήψεις και οι κοινότητες αγώνα θα αποτελούν πάντα εμπόδιο στα σχέδια του κράτους και του κεφαλαίου, καθώς μέσα σε αυτές γεννιούνται αντιιεραρχικές σχέσεις αντίστασης που πάντα θα προτάσσουν την έμπρακτη αλληλεγγύη και την ισοτιμία απέναντι στη σύγχρονη κοινωνία-φυλακή.
Συγκέντρωση-Μικροφωνική Αλληλεγγύης στις Καταλήψεις
ΠΕΜΠΤΗ 5/10 ΣΤΙΣ 7 μμ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
ΟΙ ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ ΔΕΝ ΚΑΤΑΣΤΕΛΛΟΝΤΑΙ, ΔΕΝ ΠΑΡΑΔΙΔΟΝΤΑΙ, ΜΑΧΟΝΤΑΙ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΕ ΚΡΑΤΟΣ, ΑΦΕΝΤΙΚΑ, ΦΑΣΙΣΤΕΣ
ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΣΤΑ ΔΙΩΚΟΜΕΝΑ ΣΥΝΤΡΟΦΙΑ ΚΑΙ ΣΕ ΟΣΑ ΜΑΧΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΗ ΤΩΝ ΚΑΤΑΛΗΨΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΧΩΡΩΝ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ
10, 100, ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΕ ΕΝΑ ΚΟΣΜΟ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΗΣ ΣΗΨΗΣ
Δίκτυο Αναρχικών/Αντιεξουσιαστριών