Την Παρασκευή 18/10/13 ζήσαμε για άλλη μια φορά τη βία της παραπληροφόρησης και της τρομοκρατίας. Διαβάσαμε για κουκουλοφόρους που «τα έκαναν γυαλιά καρφιά». Για έφοδο σε εκκλησία. Για προπηλακισμό γιατρών και δημοσιογράφων, ακόμη και για πλήθος που έτρεχε έντρομο να κρυφτεί.
Επειδή λοιπόν δεν σκοπεύαμε και ούτε θα επιτρέψουμε να χρησιμοποιηθεί η παρέμβασή μας ως πιόνι στην άθλια επικοινωνιακή τους σκακιέρα, αποφασίσαμε να πούμε τα πράγματα με το όνομα τους. Ας μιλήσουμε αρχικά για το τι μας έφερε εκείνο το πρωί στο χώρο του νοσοκομείου.
Η κατάρρευση του νοσοκομείου και το τέλος της δημόσιας και δωρεάν υγείας για όλους
Ζούμε καθημερινά την τραγική κατάσταση στην οποία βρίσκεται το νοσοκομείο: τεράστιες ελλείψεις ακόμη και των πιο βασικών υλικών από τις κλινικές (π.χ. βαμβάκι, γάζες, γάντια) καθώς και αναλώσιμων (π.χ. αντιδραστήρια) από τα εργαστήρια. Ασυντήρητος και χαλασμένος εργαστηριακός εξοπλισμός και έλλειψη τεχνικών για να χειριστεί . Πολύμηνες αναμονές ακόμη και για της πιο απλές εξετάσεις. Το μόνο που αυτή την στιγμή καταφέρνει να κρατήσει το νοσοκομείο όρθιο είναι οι γιατροί και το νοσηλευτικό προσωπικό, το οποίο εργάζεται στα όρια, χωρίς τα ρεπό που προβλέπει ο νόμος και με απλήρωτες εφημερίες πολλών μηνών.
Αυτή είναι μια κατάσταση που συνεχώς θα χειροτερεύει. Ολοένα και μεγαλύτερα κομμάτια του πληθυσμού θα αποκλείονται από θεμελιακά δικαιώματα, όπως είναι η υγεία και η ζωή. Αυτή η συνθήκη αφορούσε αρχικά τους μετανάστες και επεκτείνεται πλέον στους ανασφάλιστους, τους άνεργους, τους φτωχούς. Είναι προφανές ότι οι τεράστιες ελλείψεις που εμφανίζει το νοσοκομείο στις υποδομές του αντανακλούν την ταξική διαχείριση της ζωής και του θανάτου. Ζούμε δηλαδή το τέλος της δημόσιας και δωρεάν υγείας για όλους, που αποτελούσε κατάκτηση των κοινωνικών αγώνων της μεταπολίτευσης.
Ο διοικητής του νοσοκομείου και οι φασίζουσες πολιτικές του.
Γνωρίζουμε επίσης τα έργα του διοικητή του νοσοκομείου Ξυπολυτά και το τι αυτός αντιπροσωπεύει: Είναι ένας εγκάθετος πολιτικός υπάλληλος της κυβέρνησης και του υπουργού – τηλεπλασιέ φασιστικών ιδεών, με μόνο στόχο τη διάλυση της δημόσιας υγείας και την ιδιωτικοποίηση της.
Ασκεί καθημερινή τρομοκρατία στους εργαζόμενους με σκοπό να σκύψουν το κεφάλι και να υπακούσουν αδιαμαρτύρητα στη διάλυση των δομών του νοσοκομείου και να υπομείνουν την εξαθλίωση της εργασιακής τους συνθήκης. Προσπαθεί να απομονώσει τους συνδικαλιστές και να απονεκρώσει τα σωματεία.
Τάχθηκε ανοιχτά με το μέρος της πολιτικής της Χρυσής Αυγής: Με κείμενο του στις εφημερίδες 10-06-13 και με πρόσχημα την «νομιμότητα ενός κοινοβουλευτικό κόμματος» υπερασπίζεται την «αιμοδοσία μόνο για Έλληνες» που ήθελαν να κάνουν οι νέο-ναζί. Μόνο ένας φασίστας θα υποστήριζε την πολιτική του μίσους και του διαχωρισμού απέναντι στους αδύναμους μετανάστες και θα κατηγορούσε γιατρούς και πολίτες που προσπάθησαν να ακυρώσουν την αιμοδοσία. Χαρακτηριστική είναι στο ίδιο κείμενο η ακροδεξιά εμφυλιοπολεμική φρασεολογία του , όπου ανάμεσα σε άλλα χαρακτηρίζει «μαρξικομμουνιστικά τσίτσιδα τσιτάτα» τα κείμενα των συνδικαλιστών του νοσοκομείου. Δε μας εκπλήσσει που οι διώκτες μας ασχολούνται με τέτοιο ζήλο με εμάς και αφήνουν ανενόχλητο έναν διοικητή επίορκο, που διορίστηκε και παραμένει στη θέση πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης της διοίκησης, ενώ διατηρούσε ιδιωτικό ιατρείο μέχρι τη στιγμή της καταγγελίας και ενώ είναι μέτοχος σε ιδιωτική κλινική.
Οι κάμερες που μας παρακολουθούν
Το ζήτημα με τις κάμερες που έχει τοποθετήσει αυθαίρετα ο διοικητής χρειάζεται ν’ απαντηθεί άμεσα από την κοινωνία, όχι τόσο γιατί δεν ακολουθήθηκαν οι τυπικές διαδικασίες αδειοδότησης (δεν περιμέναμε κάτι τέτοιο από τον επίορκο Ξυπολυτά), αλλά γιατί – τουλάχιστον για εμάς- είναι απαράδεκτο να βρίσκονται κάμερες στο δημόσιο χώρο γενικά και ιδιαίτερα όταν αυτές καταγράφουν τα πιο ευαίσθητα προσωπικά μας δεδομένα , τις ώρες που είμαστε άρρωστοι , τραυματισμένοι ή που μεταφέρουμε κάποιο δικό μας άνθρωπο για να νοσηλευτεί.
Οι κάμερες αυτές δεν είναι κάμερες «ασφαλείας» αλλά κάμερες παρακολούθησης. Εγκαταστάθηκαν για να παρακολουθούν τους εργαζόμενους, με σκοπό να βοηθήσουν της συμπλήρωση της «μαύρης λίστας» του Άδωνι που θα στέλνουν συνεχώς στην ανεργία όσους τολμάνε να μιλούν.
Εγκαταστάθηκαν επίσης για να καταγράφουν τους μετανάστες, τους ανασφάλιστους και τους φτωχούς που μπαίνουν στο νοσοκομείο. Το νέο σύστημα δημόσιας υγείας θα πρέπει να καταγράφει τις παραπάνω κατηγορίες ασθενών για να τους καταδίδει εφόσον φύγουν χωρίς να μπορούν να πληρώσουν ή αν δεν έχουν χαρτιά.
Εμείς δε θα μείνουμε τόσο στο ότι οι κάμερες αυτές είναι παράνομες και παραβιάζουν την αρχή προστασίας προσωπικών δεδομένων αλλά στο ότι ξεπερνούν τα όρια της αξιοπρέπειας μας, αφού παίρνουν πλάνα από ασθενείς που περιμένουν στην ουρά αλλά και που διακομίζονται με ασθενοφόρο ή περιμένουν στα επείγοντα.
Ούτε και σε αυτό το σημείο δε μας εκπλήσσει που η δικαιοσύνη δεν τις βγάζει από το νοσοκομείο, μαζί με αυτόν που τις εγκατέστησε χωρίς άδεια, αλλά παραμένουν εκεί, καταγράφουν εργαζομένους και ασθενείς, και χρησιμοποιούνται τώρα για να διωχτούν τώρα αυτοί που τις μουτζούρωσαν με σπρέι.
Οι «ευεργέτες» και το ξέπλυμα της καταλήστευσης της κοινωνίας μέσω φιλανθρωπίας.
Έγινε λοιπόν γνωστό ότι ι κύριος διοικητής είχε σκοπό να στήσει γιορτούλα βράβευσης των ομίλων Βαρδινογιάννη και Δασκαλαντωνάκη, για δωρεές που είχαν γίνει το 2001, για τη νέα πτέρυγα του νοσοκομείου. Αυτοί οι δύο όμιλοι, που είναι συνυπεύθυνοι για την καταλήστευση της εργατικής τάξης και κρατούν εκατοντάδες εργαζομένους σε καθεστώς εργατικής σκλαβιάς (συγκεκριμένα, στην Grecotel που ανήκει στον όμιλο Δασκαλαντωνάκη παραμένουν απλήρωτοι εργαζόμενοι ακόμα και αυτή την ώρα), ξεπλένουν τα λερωμένα χέρια τους με το νερό της φιλανθρωπίας. Αυτοί λοιπόν προβάλλονται σαν «ευεργέτες», επειδή πέταξαν μερικά από τα σκουπίδια τους και κάποιο ευτελές ποσοστό από τα υπερκέρδη τους , στο νοσοκομείο.
Περίμεναν ότι θα στήσουν αυτή τη βράβευση στο χώρο του νοσοκομείου χωρίς να υπάρξει αντίδραση. Κι όμως , αντίδραση υπήρξε.
Τα γεγονότα
Όλοι εμείς συναντηθήκαμε στο χώρο του νοσοκομείου πριν μάθουμε ότι η τελετή δε θα γινόταν εκεί. Και συναντηθήκαμε γιατί καθένας μας θεώρησε αναγκαία την παρουσία του στο χώρο και την παρέμβαση του ενάντια σε αυτό το πανηγύρι. Ήταν μια αυθόρμητη συνάντηση ανθρώπων, που προέρχονται από διαφορετικούς πολιτικούς και κοινωνικούς χώρους και που αντιστέκονται στη συνεχιζόμενη εξαθλίωση.
Όταν μαθεύτηκε ότι η εκδήλωση αναβάλλεται , και ενώ κάποια άτομα είχαμε ήδη συναντηθεί εκεί, αποφασίσαμε να κάνουμε μια συμβολική κίνηση, δηλαδή να βάψουμε τις κάμερες με σπρέι που μπορεί εύκολα να καθαριστεί (όπως και τελικά έγινε). Συμφωνήσαμε ότι δεν έχουμε την πρόθεση να δημιουργήσουμε ένταση στο χώρο του νοσοκομείου σεβόμενοι τους ασθενείς και τους επισκέπτες. Για τον ίδιο λόγο δεν κάναμε καμία κίνηση να απωθήσουμε τους σεκιουριτάδες που ήρθαν προς το μέρος μας, ρισκάροντας την ασφάλεια μας. Κινηθήκαμε γρήγορα και φύγαμε διακριτικά και αθόρυβα. Όλα αυτά τα διαπίστωσαν όσοι ήταν παρόντες στο χώρο εκείνη την ώρα. Οτιδήποτε άλλο είναι ΨΕΜΑ.
Όσον αφορά τα ΜΜΕ τα μικρά και μεγάλα που χρησιμοποίησαν την κίνηση μας για να παράγουν τρόμο στην κοινωνία, δεν μας εκπλήσσουν. Είναι και αυτά γρανάζια στην καλολαδωμένη μηχανή τους συστήματος που μας θέλει παραπληροφορημένους, φοβισμένους και δουλικούς.
Επίσης, επειδή πολλά γράφτηκαν κι επειδή ο υπουργός που απολύει μέσω τηλεόρασης και facebook, τιτίβισε στο twitter ότι θα γίνει ΕΔΕ γιατί «ανάμεσα στους κουκουλοφόρους υπήρχαν εργαζόμενοι του ΕΣΥ», το δηλώνουμε ξεκάθαρα : κανένας γιατρός ή εργαζόμενος του ΕΣΥ δε γνώριζε για την παρέμβαση που θα γινόταν. Η μόνη σχέση που έχουμε με τους γιατρούς και τους εργαζόμενους του νοσοκομείου είναι ότι συναντιόμαστε στους κοινωνικούς αγώνες των τελευταίων χρόνων, για μια κοινωνία ισότητας και αλληλεγγύης. Αν ο Άδωνις ονειρεύεται κεφάλια εργαζομένων για να κόψει μέσα από την δράση μας, ας συνεχίσει το ψάξιμο.
Τέλος, θα θέλαμε να κάνουμε κάποια αυτοκριτική καθώς εκ των υστέρων διαπιστώσαμε κάποια κενά στην ενέργειά μας. Όχι τόσο γιατί δεν φορέσαμε τις κουκούλες που μας “φόρεσαν” τα ΜΜΕ- με αυτό τον τρόπο θα είχε αποφευχθεί να αναγνωριστούμε από τις κάμερες και τους παρευρισκόμενους, και θα είχε προστατευθεί η ταυτότητά μας- αλλά κυρίως γιατί δεν είχαμε άμεσο πολιτικό λόγο προς την κοινωνία ώστε να στηρίξουμε την πράξη μας.
Επίσης, ο τρόπος που κινηθήκαμε δε μας επέτρεψε, για τη δική μας ασφάλεια αλλά και τη δική τους, να συμμετέχουμε μαζί με τους γιατρούς και τους εργαζόμενους στην εκδήλωση που έγινε αργότερα στο προαύλιο του νοσοκομείου. Γιατί για μας είναι σημαντικό να διασυνδέονται οι κοινωνικοί αγώνες και στεκόμαστε αλληλέγγυοι στις κινητοποιήσεις των εργαζομένων.
Αγωνιστικούς χαιρετισμούς σε όσους αντιστέκονται
Αυτοί που μαύρισαν τις κάμερες
Πηγή : athens.indymedia